Góry Świętokrzyskie

W dniach 15-18 maja uczniowie klasy II i III gimnazjum uczestniczyli w wycieczce w Góry Świętokrzyskie.

Zwiedzaliśmy Kielce – stolicę woj. świętokrzyskiego. Podziwialiśmy rezerwat przyrody Kadzielnię, a w Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego uczestniczyliśmy w zajęciach edukacyjnych. Byliśmy również w Sandomierzu. Duże wrażenie wywarł na nas przepiękny lessowy wąwóz Królowej Jadwigi o wysokości ponad 10 m. Wędrowaliśmy Podziemną Trasą Turystyczną i podziwialiśmy starówkę tego miasta. Trzeciego dnia wędrowaliśmy po najwyższym paśmie Gór Świętokrzyskich – Łysogórach. Byliśmy na Łysej Górze (594 m n.p.m.), podziwialiśmy gołoborza i zwiedzaliśmy Opactwo na Świętym Krzyżu. Wędrując po Świętokrzyskim Parku Narodowym nie mogliśmy nie wejść na najwyższy szczyt tych gór – Łysicę (612 m n.p.m.). Nasza trasa prowadziła przez piękny las jodłowo – bukowy. W czasie wycieczki zwiedziliśmy najpiękniejszą jaskinię krasową w Polsce – Jaskinię Raj, a w niej różnorodne formy naciekowe. Byliśmy na Zamku w Chęcinach, a z jego baszty podziwialiśmy widok na całą okolicę. W Zagnańsku podziwialiśmy jeden z najstarszych dębów w Polsce – Dąb Bartek. Nasza czterodniowa wycieczka w Góry Świętokrzyskie dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń nie tylko ze względu na piękno przyrody, ale także warunki pogodowe.