Pasja podróżowania

„Pasja Podróżowania” – pod takim hasłem 23-25 maja uczniowie klas 6 i 7 uczestniczyli w trzydniowej wycieczce po Dolnym Śląsku.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od stolicy Dolnego Śląska, Wrocławia. Pani przewodnik, snując barwne opowieści, oprowadziła nas po historycznym centrum miasta. Zobaczyliśmy Rynek, Ratusz, Piwnicę Świdnicką, Pręgierz, Uniwersytet Wrocławski oraz Ostrów Tumski. Z czasów historycznych przenieśliśmy się na Stadion Śląska Wrocław, gdzie z okazji Euro 2012 została wybudowana Arena. Mieliśmy możliwość zobaczenia pomieszczeń, z których korzystają sportowcy, sali konferencyjnej, z trybun rzuciliśmy okiem na przepiękną murawę stadionu. Upalny i pełen wrażeń dzień zakończyliśmy rejsem do centrum miasta łodzią turystyczną.Drugiego dnia zwiedzaliśmy jeden z najbardziej tajemniczych zamków śląskich w Książu. Oprócz tradycyjnych zamkowych komnat mieliśmy okazję zobaczyć podziemne korytarze, przebudowane podczas II Wojny Światowej na potrzeby ściśle tajnego hitlerowskiego projektu „Riese”.  Zajrzeliśmy także do zamkowej palmiarni.W Świdnicy poczuliśmy atmosferę świątyni Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego, jednej z trzech wzniesionych po zakończonej Wojnie Trzydziestoletniej.Wieczorem uczestniczyliśmy w pokazie „Światło, woda, dźwięk” Fontanny Wrocławskiej w parku koło Hali Stulecia.Trzeci dzień rozpoczęliśmy w Hydropolis, gdzie pogłębiliśmy naszą wiedzę o wodzie, jej powstaniu oraz znaczeniu. Z punktu widokowego najwyższego budynku we Wrocławiu, Sky Tower, podziwialiśmy panoramę pięknego Wrocławia i jego okolic. Naszą wycieczkę po stolicy Dolnego Śląska zakończyliśmy w Afrykarium i spacerem po wrocławskim ZOO.  Nie można wspomnieć o pięknej pogodzie, która nam towarzyszyła przez cały czas trwania wycieczki.